Rauno Alenius: Olen seurannut kehätien rakentamista tarkasti

Kuva: Rauno Alenius ja Mika Sandvik kertoivat, että oli mielenkiintoista nähdä, missä vaiheessa kehätien rakentaminen nyt etenee.


Lahden eteläisen kehätien työmaalla järjestettiin opastettuja kiertoajeluja lauantaina. Ihmiset pääsivät ensimmäisen kerran seuraamaan kehätietien rakentamista työmaa-alueella. Aamulla klo 10 jo useita satoja ihmisiä jonotti vuoroaan pikkubussiin ja kiertoajelulle.

Projektijohtaja Janne Wikström arvioi, että yli 700 ihmistä vieraili työmaa-alueella.
– Se oli positiivinen yllätys meille rakentajille, että ihmiset olivat näin sankoin joukoin kiinnostuneita kehätien rakennusprojektista.

Wikström kertoo, että kiertoajelua oli toteuttamassa neljä minibussia.
– Kieroajelut päättyivät paljon luvattua myöhemmin lauantaina, koska halusimme ihmisten pääsevät katsomaan kehätietä. Viimeinen kierros päättyi, kun kello oli reippaasti yli iltapäivä viiden.

Lahtelainen Rauno Alenius on seurannut tarkasti Lahden eteläisen kehätien rakentamista.
– En asu kehätien läheisyydessä, mutta tämä on sen verran iso rakennusprojekti, että se näkyy koko kaupunkialueella.

Alenius on tyytyväinen siitä, että vaarallisten aineiden kuljetus siirtyy pois kaupunkialueelta.
– Toivon, että uusille teollisuusalueille syntyy sellaisia työpaikkoja, jotka oikeasti työllistävät ihmisiä.

Tieprojektia tarkasti seurannut Mika Sandvik oli myös mukana kiertoajelulla lauantaina.
– Uskon, että kehätie on hyvä asia Lahdelle.

Sandvik kertoo, että kehätien rakentaminen on näyttänyt mielenkiintoiselta.
– Siksi lähdin mukaan katsomaan, miltä työmaalla näyttää puolessa välissä rakennusprojektia.

Molemmat miehet myhäilivät tyytyväisinä 45 minuutin kiertoajelun pääteeksi.
– Tämä kannatti kokea ja nähdä. Kyllä tästä vielä hyvä tie tulee

Petri Görman

kuva: Ensimmäiseksi linja-autot suuntasivat kilometrin pituiseen Liipolan tunneliin.

kuva: Patomäen kentälle alle sijoittuvalla tunnelityömaalla työt etenevät aikataulujen mukaisesti.

Kuva: Ajokadun silta

JÄTÄ KOMMENTTI

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Ajankohtaista

KOLUMNISTIT

Ilen Hajatelmat

Melastelua

Mika Kari

Papin Palsta

Sporttinurkka

Ville Skinnari

ARTIKKELIT

Katupäällikkö Mika Lastikka: Kaliumformiaatilla torjutaan liukkautta turvallisesti myös pohjavesialueilla
Liikuntapalvelupäällikkö Markku Ahokas: Etelä-Lahteen avautuu uusia ulkoilu- ja hiihtoreittejä ensi vuonna
Asukasyhdistyksen puheenjohtaja Timo Leppänen: Kehätien Nikulan liittymä oli meille hyvä asia, mutta liikennemelu on yllättänyt osassa Metsä-Hennalaa
Siiri Rantanen ja vauhdin hurma
Liipolan asukastupa siirtyy Lähiöseuralta Launeen seurakunnalle
Launeelainen Erkki Yliheikkilä: Kaapelirikko kehätien työmaalla aiheutti ylijännitteen ja rikkoi kiertoilmalämmityslaitteen
Iiris – Mettäsväen kaveri ja kertoja
VT 12 Lahden eteläinen kehätie avataan liikenteelle 8.12.
Miestenpiiri rakensi lastenkirkon
Anttilanmäelle kunniamaininta Vuoden Kylä -kilpailussa
Projektipäällikkö Janne Wikström: Kehätien tunneleiden käyttöönottoesitystä valmistellaan parhaillaan
Monipuolinen kuvanveistäjä Mauno Hartman
Launeen seurakunnan aktiivinen ja elinvoimainen Miestenpiiri toimii taas koronan jälkeen
Näyttelijä Ville Haapasalo: Ajatus hatsapurien torimyynnistä syntyi Puumalan mökillä halkoja hakatessa
Sara Etola: Yhdysvaltain presidentinvaalit olivat yllättävän tasaiset
Katupäällikkö Mika Lastikka: Anttilanmäen kohdalla louhitaan kalliota älypyörätien vuoksi
Alijuhakkalan Asukasyhdistys 70 vuotta: Muistojeni Alijuhakkala
Kiinteistöpäällikkö Ossi Leppisaari: Salinkallion koulusta ei ole tehty purkupäätöstä
Alijuhakkalan Asukasyhdistys 70 vuotta ja Alijuhakkala vieläkin vanhempi.
Kansalaisaktivisti Petri Alastalo: Päättäjien tulisi ajaa lahtelaisten etua oman edun sijaan
ARKISTO